Konsert med Östermalm

Konsert / Permalink / 0
Konsert med Östermalm

Östermalm
Bryggeriet, Motala 5/5
Om sångaren Joggi alltid ser ut som att han kommer direkt från joggingsspåret när han ställer sig på scenen förstår jag att Östermalms genombrott uteblir. För annars har ju Stockholmskvintetten faktiskt en samling bra poppunklåtar.
De senaste åren har bandet förfinat sin punk, lagt på blås, experimenterat med rytmer och blivit ett band värt att bry sig om. Fjolårsskivan ”Ske guds vilja” var riktigt bra och det är från den de flesta låtarna på fredagens spelning hämtas.
Publiken på Bryggeriet verkar dock måttligt road, trots att Östermalm öppnar friskt med ”En lyckad kväll på Indian Star” och därefter bränner av dynamitkyssar som ”Le åt allt” och ”Vad gjorde jag av mitt liv? Inte ett skit”. Förmodligen är jag och en tjej längst fram de enda i lokalen som har lyssnat på bandet tidigare.
Östermalm visar upp bra energi och avslutar den korta spelningen med ”Jimmie”, halvhiten som ofta brukar beskrivas som något av en uppdaterad version av Ugglas klassiker ”Jag skiter”.
Till top