Torbjörn & Nykomlingarna på gång med nytt!

På gång / Permalink / 2
Torbjörn & Nykomlingarna på gång med nytt!

Det finns redan ett antal låtar med T & N som väntar på att spelas in, exempelvis "Maria", "Snurra runt" och "Hjärta av glas (jag faller dit igen)". Nu chockar bandet ytterligare genom att avslöja att Torbjörn har skrivit en helt ny låt!

Enligt uppgift går refrängen:
Jag leta´ på Astoria, på Burger King och Gloria
På Kikkobar och In More
På Mörners och på Make Up Store
In och ut på Platens, på Östgötateatern
- jag rusa´ som en galning längs med stadens alla gator, aaah åååh aah!

Vad tror ni (och särskilt popkonässören GB) - kan det bli en hit???
#1 - - GB:

Oja, självklart blir det en hit.

Jag är själv jävligt svag för poplåtar som referar till platser (städer, affärer, lokaler, klubbar you name it). Många gillar ju om låten har en lokal anknytning, till platser man själv har en relation till. Man ska aldrig underskatta igenkänningseffekten.

Som topping på tårtan ser jag också att du använder "aaah åååh aah!" på slutet. Sånt brukar kunna lyfta låtar till oanade höjder. Bra val!

Hörde föresten att Alkberg spelar i Linköping på lördag. Jag är där då.

#2 - - Tobi:

Fan, då är jag på Packet i NKPG. Kommer du fredag eller lördag?

Till top