Tv-krönika 8/11

TV / Permalink / 0

Visst tusan! Det var ju idag jag skulle skriva tv-krönika. En timme kvar till lämning…nu ska vi se vad som är på burken. På med ettan!

Hrm..”Uppdrag granskning”. Någon kvinna som verkar ha blivit lurad på något sätt. ”Uppdrag granskning” brukar alltid vara bra, men eftersom jag är man bryr jag mig inte vad som är på tv – utan om vad MER som är på tv. Åtminstone är det vad Jerry Seinfeld brukar hävda.

Så jag växlar till SVT:s nya konstprogram ”Arty” och det verkar…AAAH! Buktalardockor! Byt, byt, byt!

”Vanished” på trean, typisk amerikansk standarddeckarserie. Byt.

”House” på fyran. Tråkig amerikansk sjukhusserie. Byt.

”Grey´s anathomy” på femman. Ännu en tråkig amerikansk sjukhusserie. Byt.

Tillbaka till ettan där sista avsnittet av ”Poliser” precis börjat. Rätt kass serie, men Johan Hedenberg är cool. Det är hans serie från början till slut. Ska han klara sig från mordet på den där unga ligisten? Svaret hann jag tyvärr inte få innan det var dags att skicka in krönikan.


VILL SE DESSA FILMER:
”King Kong vs Godzilla”, ”King Kong på skräckens ö”

VILL INTE SE DESSA FILMER: ”Sagan om ringen”-trilogin

UT MED: Nostalgimackar

IN MED: Cruising i Trädgårdsföreningen

Till top