34 - och vacker som en dag!

Tobi talar / Permalink / 10
34 - och vacker som en dag!

Sämst med den här dagen är att jag inte längre kan sjunga Johan Rothsteins låt "17-33" med trovärdighet.
"Igår så var jag 17, plötsligt blev jag 33.
Jag sitter här och tittar, jag har satt mig här bredvid

Jag ser människor som springer, som rusar runt omkring
Dom jagar efter lyckan, men jag, jag gör ingenting

Alla mina vänner, dom har gjort karriär
Dom har bil och barn och villa, familj och allt det där
Saker som vi lovat att vi aldrig skulle ha
Dom har blivit vuxna, men det, det har inte jag"

Albumet, från 2002, har det passande namnet "Sorgliga sånger" och kan vara världshistoriens deppigaste skiva. Läs mer om den gamla Toms Tivoli-sångaren här:
http://www.mnwmusic.com/artists/johan_rothstein/johan_rothstein.html

Näst sämst med dagen är att jag inte längre får vara medlem i Vingresors Club 33.

Tredje sämst med dagen var att stressa iväg till Cloetta Center i gårdagens kläder och gårdagens linser för en hel dags jury-tjänstgöring.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bäst med dagen var ändå att sitta i juryn till danstävlingen på Trendmässan. Kul som fan.

Näst bäst var att eftersom det var jag som fyllde så kunde jag välja bort sliskiga tårtor och kakor, och bjöd på våfflor istället.

Tredje bäst med dagen var Eklunds Tandori-korv på Trendmässan.
_______________________________________________________________________________________

FAST ALLRA BÄST MED DAGEN
var alla grattis jag fått via blogg och sms - och som visar att man kan bete sig som ett svin men ändå på nåt märkligt sätt lyckas behålla sina vänner.
________________________________________________________________________________________

Ska väl säga nåt om gårdagen också:

Nya Nolltretton kom ut.
Intog dagens lunch ihop med Walter. Det blev en korvbuffé utanför gränden, och sen cappuccino och mjölkchoklad-munk inne på Gränden.
På kvällen drog vi till Åtvid (Emma Hedman körde bussen) och glodde på Aguson och bettlarna. Mycket folk man kände där. På vägen hem (Emma Hedman körde bussen) tror jag både jag, men framförallt, Josse drabbades av klubban.
Hemma blev det tokdans till Laaksos "High Drama" och sen fick jag ändan ur vagnen och gjorde nåt jag borde gjort för länge sen. Med lyckat resultat. Tror jag.

Imorrn sitter jag, betydligt fräschare, i juryn igen. 14.40 börjar finalen (som faktiskt innehåller en Grebo-konstellation!)
Till top