Rätt o riktigt med retorik

Tobi talar / Permalink / 2
Rätt o riktigt med retorik
Slut på sommarlovet. Idag började jag plugga Retorik på Universitetet. Ska bli kul som fan.
Som "fröken" fick jag min gamla smygförälskelse Elin Wihlborg - och hon är fortfarande het!
Elin
Vi började plugga Statsvetenskap ihop 1992. Jag läser fortfarande A-kurser medan hon forskar, doktorerar och föreläser för såna som mig.
Ungefär som en annan gammal crush, Wiktoria Glad, (samma Statsvetenskap -92, tror jag) som jag hade som föreläsare för nåt år sen (Geografi, har jag för mig). Hon är också oförskämt fräsch fortfarande.

Övriga stjärnor i klassen var en blind kille, en anorexiatjej, en 43-årig psykopat och en jobbig gubbe. Och så Simon Tirkel, en kille jag kände lite innan. Han körde Inflight Entertainment innan men nu är det fredagsklubben på Atmosfär som gäller (start 7/9, mer info om det senare). Han kör även electronica-konserter med [akustik] på Passagen.
image1185
Så det verkar bli en rolig höst! Skål!
#1 - - Anonym:

välkommen in i den akademiska världen/PR

#2 - - Tobi:

Ja, nu har ju jag varit inne i den sedan 1992...

Till top