På skiva: Mats Möller

På skiva / Permalink / 0

Mats Möller

"Världens bästa"

Promising Records

 

Hade i ärlighetens namn inga som helst förväntningar på Mats Möllers platta "Det jag ångrar mest" från 2006. Jag kom ihåg namnet från en platta med Docent Död på 80-talet, och nu skulle han tydligen göra comeback efter nästan 20 år borta från musiken.

Blev ganska perplex när plattan var strålande! Möller sjöng på en mogen mans sätt om en mogen mans liv och gjorde det förbluffande bra.

Uppföljaren känns inte lika vass, främst på grund av att lika starka låtar som "Det jag ångrar mest" och "Var det du, var det jag?" saknas. Istället låter denna platta ungefär som jag förväntade mig att den förra skulle låta, det vill säga kompetent men småtråkig gubbrock.

Här kompas Möller av delar av Hovet och snor lite väl tydligt från både Dylan och Sweet Chariots. Ibland låter det lika bra som på förra plattan, men i sista stund plockar jag bort en nuffra från betyget.

 

Betyg: 2/5

Till top