Tv-krönika (28/11)

TV / Permalink / 0

En halvtimme i november

 

Vad är det på tv mellan 18.30 och 19.00 en onsdag i november 2007? Jag bestämde mig för att ta reda på det och kollade in några av mina kanaler.

SVT 1: "Hjärnkontoret" tar upp konsumtionssamhället på ett sedvanligt upplysande och roligt sätt.

SVT 2: Pensionärs-tv med "Go´kväll". Jag har inget emot trivsel-tv, men detta är ointressant och zzzegt.

TV 3: "Navy CIS". Medioker och intetsägande amerikansk serie som det går 13 på dussinet av.

TV 4: "Vädret" berättar om kyla och snö. Jag tror jag...

Kanal 5: "Americas Funniest Homevideo". Märkligt hur det fortfarande kan vara så kul med folk som ramlar.

TV 6: "Stargate SG-1". Lågbudget-sience fiction. En orgie i peruker och dålig sminkning.

TV 8: ... hellre tittar på ett program om skaldjur och stränderna i Cadiz.

Kanal 9: "Livet runt 30". Jag är runt 30, men kunde inte bry mig mindre.

TV 4 +: I "Judys domstol" skäller det charmiga  rivjärnet och domaren Judy på två tonåringar som träter om en förstörd cykel.

SVT 24: "Andra avenyn". En orgie i krystade repliker, dåligt skådespel och uselt manus.

Kanal Lokal: Diskuterar kollektivtrafik. Prat, prat, prat. Filmad radio.

TV 4 Sport: Kommer lagom in när huttrande damspelare sjunger nationalsången inför OS-kvalmatchen mellan Sverige och Danmark. Hmm...kanske man skulle titta på?

Till top