På skiva: Loveninjas

På skiva / Permalink / 0
På skiva: Loveninjas

Betyg: 3
Loveninjas”The secrets of the loveninjas”
Labrador 


Loveninjas är ett utmärkt litet popband. Där nånstans finns också problemet. Loveninjas är bara ett utmärkt litet popband, inget mer. Det är inte ett fantastiskt popband, inte ett uppseendeväckande popband, inte nånting mer än just ett utmärkt litet popband om man ska vara lite elak.

Jag är å andra sidan den första att hylla små utmärkta popband, alla grupper behöver inte skriva om musikhistorien. Men just Loveninjas har jag svårt att se som någon evig livsföljeslagare, bandet är lite för vagt i konturerna. Jag har svårt att veta var jag ska placera in dem i min indiebokhylla.

Öppningen, singeln ”I wanna be like Johnny C” skriker arenarock, men redan i nästa spår är man i den Sambassadeur-fåra man verkar trivas bäst i även om man gör vissa avsteg, som i gamla roliga och fartfyllda ”She broke his penis in two” eller ”The end of a dream” där man återuppväcker 80-talets aussie-rock.

Det känns som att Loveninjas funkar för stunden, men kom tillbaka nästa vecka och de är redan glömda.

Till top