Rapport från Hultsfred -07

Tobi talar / Permalink / 7
Hemma igen från Hultsfred. 18:e året och som alltid är det senaste året det bästa. Böglistan, Bitterlistan och Låtlistan presenterades (återkommer till dem). Bilrutan sönderslagen. Pierre Borell lyckades bara ta sig till husvagnscampingen. Såg en del riktigt bra konserter och fick en stadig festivalbränna.

Hultsfred -07 Gänget
Kärntruppen av Hultsfredsgänget -07 är samlad. Från vänster: Ölandsbron, Phalénin, Markus Stöld och Kalle Kräks. Vid kameran Snusk-Tobbe och på gästlistan Kalm.
Några hangarounds: Danne, Fadde, Malin&Mette&hondentredje, Faddes kompis, hon som gillade omskuret + bror, Örebro-teensen...

Så ung, så fräsch!!!
Stöld har varit och handlat frukost. Men Hultsfredsmaten är ju som vanligt under all kritik. I år hittade vi visserligen en höjdare: Louisiana-kycklingen. Ört & limekryddad kycklingfilé, klyftpotatis och bearnaisesås för 45 pix. Kanon!
I övrigt är det ju bara pizzabitarna (salami) som funkar.


Gula Gubben kom förbi och höll en show vid vårt tält. Vi preliminärbokade honom till Sköna Gröna.

Florence Valentin
Florence Valentin var superbra inne på Stora Dans 14 på torsdagen. Såg även Juvelen på samma scen, inte lika bra. Men han körde hitten tidigt så man kunde gå sen. Missade Sweptaways. Såg lite på Timbuktu och en del av Marit och slutet på Mando Diao (bra alla tre). Lite av Mixtapes & Cellmates och Bonde do role (sådär).
Säkert!, The Ark och Pet Shop Boys var däremot kanon. Maud Lindström var sådär men hade en cool trummis.

Flogging Molly Torsdag 14.45 på Pampas
Det kändes som jävligt lite folk på årets festival, men på Flogging Molly var det packat.

Camp Grebo
Orginal-Camp Grebo hade blivit funktionärscamping i år. Så vi fick bo vid vägen 50 meter ifrån istället. Jag lyckades ändå att smita in och ta den här bilden.

Babian!
Babian var årets "måste-se-band" efter tidigare års Avsmak och Apan. Dom andra tyckte det var bra men frågar du mig var det skit. Gitarristen (t.v.) hade den värsta psykblick jag sett. Såg inte klok ut.

Hårresande!
Ölandsbron rakade huvudet och fick napp direkt.  Tjejen på bilden hade för övrigt också ett rakat huvud under den där peruken.

bästa skylten
Festivalens roligaste skylt.

Ska bli skönt att sova
På natten när jag kom hem till mitt tält i ösregnet var det skönt att krypa ner i en varm och torr sovsäck...
#1 - - Sukram Dlöts:

Jag visste inte att det var så där illa! Numera är det jag som är BBO!!

#2 - - Nina:

Är inte avis på dem som fick sova i det tältet =)

#3 - - Sukram Dlöts:

Nina: Det är Tobos tält...

#4 - - Johan:

Vafan! Babian var ju bäst ju. SKaffa smak eller nått!! :)

#5 - - Gobo:

Hatebreed sparkade hårdast pungkickar helt klart!

#6 - - Markus:

Kärngänget....hahahahaha

#7 - - Nina:

Babian är mitt favvoband efter Hultan!
Du ska inte va rädd för dom. Snälla innerst inne tror jag.

Till top