Första artisterna klara till Västervik

På gång / Permalink / 8
F?rsta artisterna klara till V?stervik

Åter igen har vår käre Hansi hängt på lokala visaftnar, lyssnat på myspace, läst fanzine, surfat i bloggvärlden och på andra sätt känt av stämningen ute i landet för att verkligen kunna boka det bästa och hetaste till Visfestivalen i Västervik - den svenska visans nationalscen.

Här är dom första bokade artisterna:

Torsdag 12 juli

Värd: xxx


Caj Karlsson
Stefan Ljungqvist
Lasse Tennander

__________

Fredag 13 juli

Värd: xxx


Lalla Hansson
Mikael Rickfors
James Hollingworth

__________

Lördag 14 juli

Värd: xxx


Sofia Karlsson
Ola Magnell
Cajsastina Åkerström

__________
Artister och värdar som ännu ej är placerade per dag:

Frasse Haraldsen
Sanna Carlstedt

Värdar:
Totte Wallin
------------------------------------------------

FYY FAAN!!! Vilken jävla skit! Medelålder 62. Gammalt och utjatat. Gick direkt och skrev ett inlägg i Visfestivalens gästbok när jag fick se eländet.

Tobi

(inlägg nr: 408)
2007-03-22  kl. 19:35

Herregud...
Vart är visionerna, vart är förnyelsen? Samma gamla artister som vanligt.
Den som kan sin svenska visa vet ju att det inte direkt är någon brist på bra svenska vis-artister. Förutom de engelskspråkiga som har nämnts finns det ju en lång radda svenskspråkiga artister som skulle passa på Visfestivalen.
För att bara nämna några: Håkan Hellström, Lasse Lindh, Säkert!, Svensk Pop, Ulf Sturesson, Johan Rothstein, Nisse Hellberg, Ingenting, Dungen, Johan Borgert, Engmans Kapell, Peggy Lejonhjärta, Maud Lindström...

#1 - - Marina:

Jag håller med dig, ska skriva in och klaga jag med. Jag menar, vad fan är detta??? Så tråkigt! jag vet inte vad jag ska säga mer än så jävla tråkigt!!!!

#2 - - Mart:

Detta är inte enda skälet till en bojkott! Men p-sson har skaffat värsta lyxbilen att sova i!!

#3 - - Tobi:

Vilka är de andra skälen till bojkott? Tony Tårta?

#4 - - Mart:

fulla vuxna tex.

#5 - - Anonym:

Ja, eller varför inte lite nyskapande engelsk visa(?) med linköpingssonen i OhCuster.
http://www.myspace.com/ohcuster

#6 - - Tobi:

Fulla vuxna i Västervik - det är ju du och jag, Mart.

#7 - - Jimmy Uller:

Boka mitt bluesband...

#8 - - Anonym:

Jaså minsann... Totte Wallin är värd på Visfestivalen. Det enda jag kommer att tänka på när jag hör hans namn är "Ryska posten". Vilken hit på sin tid.

Till top