Giget igår

kultur / Permalink / 5
Giget ig?

Spelningen igår gick helt okej, bara lite småmissar. Har inga bilder därifrån, tyvärr.

Anna of Grebo inledde med tre låtar. Minns ej vilken hon öppnade med, men tvåan var den där egna om gatlyktan på torget och sen slutade hon med "Första gången".

Jag körde två set, upplagt som en minneskavalkad från 1990 till nutid. Andra akten var bara nyare låtar från 05 och 06. Hade skyltar med ordlista över thailändska ord till låtarna "En natt i BKK" och "Till Karin", där många thai-ord förekommer.

Låtlistan:
Grebo (PB:s Bluesband som blivit Tobo-låt, 1990, nu i lite annorlunda tappning)
Venus (Jag solo fast det har blivit en PB-låt, 1991)
Pengar (Amalgam I Käften, 1991)
Hon vill ha en man (Solo, 1995, var detta första gången den spelades offentligt?)
Frusen (6.08-låt som blivit en Snusk-Tobbe-låt, 1997)
Hela röda hjärtat mitt (Solo, 2003)
En natt i BKK (Tobi & the Katoys, 2003)
----------------------------------------------------------------------
Vi som blev kvar (solo, 2005, akustisk version)
Händerna på täcket (solo, 2006)
Till Karin (solo som blivit Tobi & the Katoys-låt, 2005)
Lördagkväll i Grebo (Tobo, 2006, enda med textblad)
Kärlek gör ont (Snusk-Tobbe, 2006)
Tusen Kyssars Natt (Snusk-Tobbe, 2006)
Astoria (Torbjörn & Nykomlingarna, 2006)


Extranummer:
Grebo (se ovan, fast nu originalversion)
Hymens Band (Torbjörn & Nykomlingarna, 1993)
Kärlek (solo som blivit Torbjörn & Nykomlingarna-låt, 1993)
#1 - - Markus Stöld:

Vilken A-låtlista! Synd att man inte kunde närvara.

*försöker lära sig omöjliga Astoria*

#2 - - Tobi:

Texten då eller? För musiken är ju inte så svår. Texten är ju däremot lite knepig.

#3 - - Markus Stöld:

Det var texten jag menade. Dessutom undrar jag om inte jag är värd en halv credit för namnet "Astoria"?

#4 - - Tobi:

Ja, för det var ju du som kom på refrängens öppnande text-rad "Jag leta´ på Astoria..."

#5 - - JF:

Fan att jag missa din spelning... bara bra låtar såg jag:P spec.händerna på täcket vilken hit;)

Till top