Kling & klang-föreställning

kultur / Permalink / 7
hgf
Idag gick Jossi och jag och kollade in Lisa Klings utställning mitt emot Frimis. Temat för dagen var, som synes, Ola Salo.
Måste dock klaga på att det inte bjöds på något vin. Det hör till på vernisage!

63405-862
Sen blev vi så törstiga att vi gick till 55:an och tog en öl. Aaaaaaah!!!
#1 - - Lisa:

Vinet hade tagit slut innan du kom. Hade dock önskat att jag köpt vin på flaska istället för då hade du kunnat få den (i huvudet).

#2 - - Mart:

You go Lisa!

#3 - - Niklas:

En vernissage utan vin är ingen riktig vernissage. Kan möjligtvis räddas om det finns Sherry.

#4 - - Lisa:

Hörru du, snusk-Niklas! Du brukar väl inte gå på konstutställningar?

#5 - - Niklas:

jodå, det har jag allt gjort. Inte alls länge sedan heller. Där fanns det både konst, rött vin och god choklad :-)

#6 - - Pelle:

Angående "Temat för dagen var, som synes, Ola Salo."
Det absolut hårdaste med Ola Salo måste väl ändå vara att hans föräldrar bor i Grebo!!! Detta kanske inte kommer som en överaskning för Tobis bloggbesökare men för min del så hade jag inge koll på att hans päron var Grebobor. ps Kanske dags att bjuda in Ola till SGG, jag menar bättre koppling till Grepabo kan det ju knappast bli.

ps This is no lie, de bor granne med Pinnkropps morsa ds

#7 - - Tobi:

Vi har faktiskt skickat iväg en förfrågan (om ett miniframträdande, ett "riktigt" gig skulle bli för dyrt), men det stora problemet består i att dom är ute på turné då och EMA har som policy att inte bryta turnéperioder för enstaka spelningar, även om det exempelvis skulle handla om ett akustiskt trelåtarsframträdande.
Men ersättarna går minsann inte heller av för hackor: Militärkuppen i Thailand 1991

Till top