Neograbb - javisst!

Tobi talar / Permalink / 3
Neograbb - javisst!

Är vi Neograbbar? Det var den stora frågan igår för Bill och mig.
Enligt Nöjesguiden är Neograbben det nya, heta som dykt upp i svallvågorna av meterosexualiteten. Det lite luddiga begreppet är en kille som kombinerar de traditionellt grabbiga vanorna (dricka öl, kampsport mm) med mer traditionellt kvinnliga saker (virka, mangla lakan osv). Vigor Sörman är en typisk Neograbb.

Smygbög skulle kunna vara ett annat ord. En Neograbb kramar killkompisar, kan tänka sig smink, odlar egen oregano, gillar manlig gemenskap och har ett avsexualiserat förhållande till kvinnor.

Fjant eller mes skulle nog också funka. 

Några saker talar dock för att jag är en Neograbb:
På jobbet (innan jag läst artikeln) hade jag en utläggning om hur kul det vore att kunna sy
Jag är 20-35
Jag bjöd Bill på middag hemma hos mig

Annat talar emot:
Jag klarar inte av "Scrubs"
Jag känner ingen som helst samhörighet med Vigor Sörman
Jag känner mig obekväm när jag kramar män
#1 - - Bill:

Jag tänkte låna hem en symaskin i veckan, så hör av dig om du vill komma förbi och sy lite.

Bra bildval förresten. Verkligen.

#2 - - Tobi:

Hoppas den är av märket Pfaff

#3 - - Alexander:

Läste igår om neograbbarna i nöjesguiden! Grymt trevlig att göra testet utomhus i parken. Jag kan hålla med om att Vigor Sörman är någon man inte direkt vill liknas vid.
Dock själva grejen med neograbbarna är ganska så kul. Kan med lätthet identifiera mig med dem. Dock odlar jag ju inte oregano. Tycker bättre om basilika =)

Till top