ola

kultur / Permalink / 0
ola

Saknar du också Ola Ström och hans polare Per Dunsö från Solstollarna?
Kolla in Ola här: http://solstollarna.se/ola.htm (finns även länk till Per).

På hemsidan kan du läsa om hans resor till Thailand, hans arbete inom Unicef, hans olika barnföreställningar, sonen Jonathan och bilder från Olas barndom. Du hittar texterna till låtar som: Baby vad jag längtar, Balettflickans visa, Cityungar, Pojkarna & Flickorna och Lillebarn.
Och här finns några kåserier från Malmömagasinet. Några utdrag:

"Just som jag ska hoppa in i min bil kommer några tonåringar/.../Tänk så lite som behövs för att man ska bli en smula varm inombords."

"Jag har sålt min åtråvärda kropp/ Som barn drömde vi väl alla om att.../../..osjälviskt och generöst ge upp våra egna liv för mänskligheten/De som sällan eller aldrig har sex löper större risk att drabbas av hjärtproblem och stroke/ Jag känner hur hjärtat blir allt sämre, men kan inte göra något åt det på grund av den nya sexköpslagen/Jag menar, alltså vem ska jag... ha sex med?"
Till top