Fuck Facebook

Tobi talar / Permalink / 6

Precis som 400 000 andra svenskar har även jag en Facebook-sida sen några månader tillbaka. Jag var skeptisk när jag skaffade den och jag är ännu mer skeptisk idag. Samtidigt som det fortfarande kommer till en massa nya medlemmar så är det alltfler som hoppar av skiten, och jag funderar på att göra det samma. Det är ju så jävla tråkigt.
Varför ska man hålla på att skicka kramar, jämföra filmsmak, gå med i massa konstiga grupper och skriva på varandras anslagstavlor? För att inte tala om alla zombies, vampyrer och annat skit.
Varför ska man hänga på Facebook? Nån som har något bra svar? 
#1 - - Sanna P:

Nä, finns ingen anledning att ha en. Så jag föregick med gott exempel och tog bort min för ett tag sen.

#2 - - Anna:

for att det ar dar jag hanger mest nu fortidne och det ar dar du ser mest bilder fran Usa :P

be there or be square!

#3 - - Markus Stöld:

Ja, Facebook är ju verkligen inne. Ungefär lika inne som när jag bloggade 1993-98.

#4 - - Calle:

Jag är med i facebook. Jag tänkte att jag skulle hitta vänner från förr. Vänner i England, USA, Frankrike och de vänner man hade i Sverige en gång i tiden. Nu är det som så att mitt namnminne inte är så bra. Efter jag hade sökt ett 30-tal namn, som man kom ihåg och ingen träff, så tyckte jag att den var för överreklamerad. Nu mera har jag bara den där för att "hjälpa" andra som kommer ihåg mitt namn. Än så länge är det bara städtanten på mitt jobb som vill vara min vän.

#5 - - Niklas:

Tycker att själva idén verkar trist. Men det är klart...jag är ju gammal o trött.

#6 - - mart:

Jag har fått tag i en massa folk jag undrat vad de gör. och så kan man bli bra i geografi och på tetris. Så finns det en sms-tjänst, GRATIS!

Och så kan man kolla vad man gjort i sitt liv. jag trodde inte jag åstadkommit någonting, men enligt min timeline har jag varit med om massvis!

Till top