Kärringar och höns

Tobi talar / Permalink / 8

image1387
Min röda Passat (enda bilden jag har på den) är numera jordgubbe. Min privatekonomi också efter självrisk, böter, mobilsamtal, bärgning, hyrbil, och kommande inköp av ny bil. Till råga på allt hade jag slängt i bensin för en femhundring precis innan...
image1388
Det var alltså här i Jönköping, fast från andra hållet och med betydligt mer trafik, som en kärring tvärnitar framför mig varpå jag tränger in i hennes feta röfv.  Efteråt sa hon: "Jag har sån otur, det här var fjärde gången i år som jag krockar..."

Min bil såg ut nåt i den här stilen. Men cigaretttändaren funkade i alla fall...

image1389
Och rummet i Göteborg var fint (plus att Jockes lasagne var god). Blev dock några timmar försenad.
image1390 
I Besserwisser vinner man inte bara pengar utan även en massa Sverigelotter. Det ska vara vinst på var fjärde säger dom. Jag vann 20 st och hade bara vinst på två. 2x 50 spänn. Fy fan, aldrig mera Sverigelotter.
image1391
På Hemresan tog jag denna bild för att glädja Magnus Sköld.
image1392
Och Vättern låg spegelblank. Men som Borell brukar säga: "Det är en förrädisk sjö, det kan blåsa upp på en minut".

#1 - - Magnus Sköld:

Aj då, jordgubbe redan, eller det kanske var på tiden iofs. Dock lite tråkigt att det händer på det här sättet. Låt mig gissa på att hon hastigt och lustigt kom på att hon skulle svänga av till A6? Det är väl en liten klassiker där nere.

Tack för bilden, nu blev jag på topphumör! Grymt bra jobbat att hålla koll på var det är i god tid innan från fel håll. Att du dessutom valde vänster sida i bussen för att kunna ta bilden gör mig hedrad. Tack!

#2 - - Tobi:

Du blir nog ännu mer imponerad när jag säger att jag kör själv samtidigt som jag tar bilden (kör minibuss som hyrbil).

#3 - - Niklas:

Tror inte du ska köra bil Tobi...

Av någon anledning så känns det inte tryggt!

#4 - - Patte:

Att vara nära någons arsle och nosa kan funka! Men i trafiken får man för fan se till att hålla avstånd.(Det kan bli för hårt och brutalt annars) Rövslickare

#5 - - Patte:

Eller kan det varit en invit till riktigt pang i prutten från käringens sida Tobi?

#6 - - Anna Wiström:

Illa !! Hoppas du klarade dig utan några skador!
Damen i fråga ska nog fundera på om det bara var/är otur....

#7 - - Jerry:

Fyllekörning?

#8 - - Tobi:

Jerry: Idiot

Till top