På skiva: Sara Rumar

På skiva / Permalink / 0

Album

4/10

 

Sara Rumar: Why? Because. When? Now.

Dead Frog Records

 

Det här är den svåraste sortens skivor att skriva om. Inte för att de är överdrivet dåliga eller bra, utan just för att de är så medelmåttiga. Betyget blir lågt, men det ska ni inte stirra er blinda på. Betyget bedömer egentligen inte sånt som framförande, kunnande och kvalitet utan snarare graden av mitt engagemang när jag hör Östersundsfödda Sara Rumars andra album. Och jag har svårt att riktigt engagera mig i hennes mjukpop.

Det låter inte dåligt på nåt sätt, men jag saknar originalitet och något som fattar tag i mig som en gripklo med hullingar. Sara Rumar varvar akustiskt anstrukna sånger med mer modernt elektroniska poplåtar. Det är musik som inte stör någon, men som heller inte attraherar så som bra musik ska göra.

Till top