SGG -07 och storyn om 6.08

kultur / Permalink / 1
image1258
Nu har det kommit upp lite bilder från årets SGG. Kolla på: www.skonagronagrebo.se
image1259
Dessutom kan ni på samma hemsida även läsa den fascinerande berättelsen om 6.08. Den börjar såhär:
 

"Skönt att semestern äntligen är slut", sa gubben Jönsson till arbetskamraterna på SAAB när han kom tillbaka till jobbet efter sina fyra lediga sommarveckor.

Den här morgonen hade han unnat sig lite sovmorgon. I vanliga fall brukade han åka 05.48-bussen från Grebo, då hann han dricka en kopp kaffe på jobbet innan det var dags att ta itu med dagens uppgifter. Men den här morgonen tog han 06.08-bussen, och det fanns en anledning till det.

Under semestern hade han nämligen hört en poplåt med det kända Grebo-bandet "Amalgam i Käften" som handlade om 6.08-bussen och hette just "Bussen". Sångaren Tobias Pettersson hade sjungit om en tjej som jobbade på SAAB och tog den bussen varje morgon. Gubben Jönsson nynnade melodin för sig själv och försökte minnas texten:

"Jag vänta´ på bussen, hon stod före mig i kön
en svag förnimmelse av doften från hennes kön
Vem var den flickan, henne har jag aldrig sett förut
Försöker dölja bulan som ur byxan putar ut
Ååååh, hon klev på och jag gjorde likadant
Hon slog sig ner i mitten och jag satte mig längre bak
Åh, min Gud - hon är vacker, en kvinna i min smak
Det var innan jag visste att hon jobbade på SAAB
- ja det var innan jag visste att hon jobbade på SAAB"

Läs hela storyn på:
http://www.skonagronagrebo.se/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=36
#1 - - Mantel-Alex:

Böglagunen är nedlagd!!!
Efter att böglagunen i Tannefors firat 10-års jubileum i år så måste vi tyvärr meddela att böglagunen är härmed nedlagd och den sista hyresgästen (Pera New) har flyttat ut... Vi gråter en tår och minns den tid som varit.

Till top