Full fart i Krungthep

Tobi talar / Permalink / 5
Vaning 6
Ja, Krungthep ar alltsa thai-namnet pa Bangkok. Eller kortvarianten rattare sagt, det fullstandiga namnet lyder:
Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit.
Puuuuh...
--------------------------------------------------------------------------------
Idag har det varit fullt upp. Upp vid 10 och bokade tid hos tandlakaren och tog matt hos skraddaren. Sen frukost och pressa vid poolen till 13.30. Sen drog jag till MBK vid Siam Square och handlade en massa grejer, namligen detta:
Ett balte
Ett par jeans
En munkjacka
En var/sommar-jacka
Tre kortarmade skjortor
Fyra t-shirts
Ett par skor

Allt var svinsnyggt och tillsammans gick det pa 800 svenska kronor.

Efter MBK har jag varit hos tandis, andrat lite hos skraddaren och nu fixar jag med bloggen och mejlar. Sen ska jag till min favoritapotekare och fixa lite och sen hem och frascha upp sig infor kvallen.
Hej svejs!
#1 - - PR:

du står omnämd i dagens "corre"

#2 - - Tobi:

Jaha, vad har jag nu gjort?

#3 - - PR:

susktobbe samt nykomlingarna

#4 - - Markus Stöld:

För övrigt skrev dom att du var lönnfet, det var ju lite roligt.

#5 - - Vickan:

Det låter som TV-programmetExtreme makeover!

Till top