KL - Bali

Tobi talar / Permalink / 6
image1666
15 Ringit (over 30 kr) for en stor Tiger. Visst finns det bira hos kineserna, men den ar fan inte billig. Dom har aven en annan ovana som jag hade lyckats fortranga. Idag har dom bankat pa trummor hela dagen, vilket javla liv.
Sjalv har jag mest legat pa rummet, last, kollat pa HBO och forsokt svettas ut sjukdomen jag har i mig.
Blev aven lite nervos i brallan forut nar jag skulle ta ut pengar och VISA-kortet kranglade pa tva stallen innan det gick pa det tredje.
Imorrn ar det dags att ga upp tidigt igen. Dags for Bali!
image1667
------------------------------------------------------------------------------
Som ni vet ar jag inte sarskilt fortjust i Malaysia, men nat som ar javligt hart ar deras sprak. Har kommer nagra exempel:
Teksi - taxi
Pulis - polis
Sekolah - skola
Nanas - Ananas
Bas - buss
Motosikal - Motorcykel
Bot - Båt
Looksee - titta
Nombor - nummer
image1668
#1 - - angelica:

Hoppas du hade en fin Alla Hjärtans Dag!
Det drar ihop sig tills du ska hem.. ledsen att säga de men så äre..
Välkommen hem, hoppas du hinner i tid för att hindra tanterna på kungsberget att bygga ett hus utanför din balkong.. ;-)
ha de!

#2 - - Anonym:

KUL heter förkortningen på Kuala Lumpur

#3 - - Snökalven:

Låter som finska, jue.

Angelica, tanterna vill ju knappast bygga huset. Tobi får hinna hem för att hindra tanterna att hindra bygget.

#4 - - Marina:

Kommer du till skönagrönagrebomötet idag klockan tre?

#5 - - Tobi:

Marina: jag har redan sagt till Nygge om de tre viktigaste sakerna: nubben, billig folkol...och en sak till.
Anonym:Sag Kul till nagon i asien och se om dom fattar vilken stad du menar. Men Kota Kinabalu kanske inte heller kallas KK utan Kuk, enligt dig.
Kuala Lumpur kan for ovrigt aldrig forknippas med ordet kul.

#6 - - angelica:

visst ja.. glömde att det var tanterna som INTE ville bygga.. HaHa!

Till top