Tv-kronika (fran 19/12)

TV / Permalink / 4
Har ju glomt att lagga ut de tv-kronikor som jag skrivit under resan. har kommer den forsta:

Liten tisdagstv-saga

 

"Gomorron Sverige"!

"Vakna med The Voice" i "Annes trädgård", det vill säga "Mitt i naturen".

Ett nytt "Millennium" med "Toppform" och "Monikas mat"...mmm..."Våra bästa år" är nu.

"Will & Grace" är "Ensamma hemma" på "Andra Avenyn" i "28 dagar". "Snillen spekulerar", undrar vad mina "Vänner" gör? Jag vill ha "Rapport"! Läge för "Eftersnack"...

"Stilpoliserna", som jag brukar kalla "Joey", "Ricki Lake" "Plus" "MacGyver", lever "Nattliv" i "Las Vegas" och hoppas på "Jackpot". Dom är riktiga "Cityfolk".

"Ugly Betty", "Alias" "Nanny", är ett "Miffo". Hon är "Dr Houses svåraste fall" och måste in på "Cityakuten". "Capish"? Annars får du "Fråga doktorn".

I "Beverly Hills" bor "2 ½ män", nämligen "Simpsons" och "Malcolm - ett geni i familjen". Det är "Argument" för en "Invasion" av "Magnum"-mått.

"Go´kväll"!

 

MERA IGÅR: Musikbyrån listade musikåret. Men ärligt talat: visst känns det som att Magnus Broni aldrig haft riktig koll på musik utan mest läst sig till vad han "bör" tycka.

 

IKVÄLL: Stor "humor"-kväll i SVT 1 med "Stå upp", "Grotesco", "Centralskolan" och "Hipp hipp". Bara "Centralskolan" gör skäl för epitetet humor.

Till top