Hjälp me! Jag är så käter!

Tobi talar / Permalink / 3

Hemkommen från Västervik. Var inne i urinen på fredagen och såg bland annat Last Call (bilden). Dom var bra tyckte alla utom Jolle Lundgren som tvärtom avskydde skiten. Väldigt ojämn kväll som helhet. Värden Katarina Mazetti såg ut som en blå hörnsoffa, förbandet Ad Astra var totalt poänglösa, Steve Eriksson & Martin Gabriel var ren dynga (vad fan gjorde dom där?), Last Call bra och roliga (SGG nästa år?), Frasse Haraldsen bra, men det börjar kännas som att man kan hans grej nu, Louise Hoffsten seg och oengagerad, Per Sörman oväntat bra, Tomas Andersson Wij förmodligen den sämsta skit jag nånsin sett, så tråkig, pretentiös och irriterande och slutligen Anna-Lena Brundin som var svinrolig (och så gillar ju jag fransk chanson).

Roligast med att åka till Västervik är ju annars vägskyltarna någon mil innan. Först kommer man till Blekhem och strax efteråt...

...till Blackstad.

Årets soffa.
Är väl lika bra att även presentera "Årets Icke-komplett-lista":
1. Räven
2. Tjejen som tog Ulfsbo på kuken och brände honom med en cigg
3. Hippien som hade slagit ut framtänderna i Överum och bytte VHS-band mot whiskey
4. Servitrisen på Simson som hade lite svårt att förklara vad kycklingspett var
5. Pundaren som cyklade barfota och som gav mig dvd:er där han ligger dödssjuk i Malaria
6. Måsen som sket Pelle i huvudet
7. Chefen på Åhlens som inte säljer engångsbadlakan.

Vickan lärde mig lite nya ord också. För att inte genera känsliga läsare skriver jag inte ut vad de betyder utan det får ni gissa själva.
1. Käter
2. Geggveck
3. Ålrens (uttalas ålwens)
4. Innerfittefett
#1 - - Vickan:

Ja, hm, nu kan jag ju tyvärr inte ta åt mig äran (?) helt för dessa härliga ord... Det var ju lite av ett lagspel. Men visst är det fina ord?

Jag känner mig så käter, jag tror jag ska äta lite klenäter!

#2 - - Tobi:

Vad fan är klenäter?

Potäter, tomäter och kotläter vet jag vad det är...

#3 - - Vickan:

Friterade kakor.

Man blir jättekäter när man äter (!) dom.

Till top