Ardis!!!

kultur / Permalink / 5
How can I not be angry when you feeding me bones
Ardis är tillbaka!!!
Jag håller i detta nu på att skriva en recension på Umami-skivan "Scarsoul". Och gissa vad? Jo, Ardis Fagerholm sjunger på tre låtar. Så jag plockade fram hennes två plattor "Love addict" från 1994 och "Woman" från 1996.
SÅ JÄVLA BRA!!!!!

Inte nog med att hon har levererat låtar som "Shotgun" (genombrott i Hamilton-filmen Vendetta), "Ain´t nobodys business" (en cover visserligen), "Dirty", "Woman to woman", "Get away from me", "Original sin" mfl, som har ett sånt fantastiskt sväng att man omöjligt kan vara apatisk.
Just svänget är ett av Ardis kännetecken. Känslan som griper tag i dig och får det att knyta sig i bröstet är ett annat.
 Damn tired of love
Mer bra:
Sättet hon kombinerar kommersialism med äkthet och känsla.
Den as-snygga produktionen som fortfarande låter supermodern.
Den minst sagt personliga rösten.  
De coola texterna (jag är tex otroligt förtjust i refrängen "Hands off daddy, dirty dirty dirty, you´ve got dirty mind", eller hela "Sweet seduction" där hon tar en ung killes oskuld).
Hennes hårda uttalanden: "Alla är vi väl lite dirty ibland (om låten "Dirty"), "Jag är en lady privat, och en bitch på scen" (om skivan "Woman").
Hela utstrålningen och personligheten.

Och när jag tänker på det är Ardis förmodligen den sexigaste svenska artisten genom tiderna.
Fast namnet uttalas Addis
Till top