Tv-krönika (15/5)

TV / Permalink / 0

Hockey ger liv till TV 6

 

Av alla kanaler jag får in är förmodligen TV 6 den jag tittat minst på. Åtminstone fram tills nu, för i år har ishockey-VM flyttat från TV 3 till just TV 6. Och även om jag numera följer den där c-turneringen allt mer sporadiskt så har jag sett en del hockeyglimtar och igår när kvartsfinalerna började så fördubblades i ett huj antalet minuter jag ägnat åt kanalen i år.

TV 6 är ju den svenska tv-kanal som har genomgått flest och konstigast metamorfoser genom åren. Den startade som "kvinnokanal" och har sedan dess haft så många ansikten att Joycelyn Wildenstein skulle vara avundssjuk. Naturkanal, actionkanal, mjukporrkanal och nu alltså sportkanal. Har jag glömt något?

Hur som helst är det säkrast att kanalen njuter av uppmärksamheten medan den kan. Weinhandls mål i förlängningen gör att den konstgjorda andningen fortsätter ett tag till. När hockey-VM är över kommer allt att gå tillbaka till det vanliga - att ingen tittar.

 

SER FRAM EMOT: "Den elake kocken" på söndag i TV8

SER INTE FRAM EMOT: "Power of 10" på Kanal 5

Till top