Tv-krönika (ÖC, 29/12)

TV / Permalink / 2
Min sista tv-krönika i Corren:

TV-året 2009

 

Både 2009 och min tid på Corren går mot sitt slut. Jag tackar för dom här 12 åren och ger här min syn på tv-året som gav oss ”Ullared”, ”Skavlan” och ”Diplomaterna”.

 

Årets:

Tv-blogg: Weird Science – igen

Roligaste: När Alexander Nilsson lagade anka åt Anna Anka

Näst roligaste: Anna Blombergs parodier och ”Simma lugnt, Larry”

Sportögonblick: Robin Söderling i Franska Öppna och ÅFF till Allsvenskan

Bästa: Karin Hübinette och Anna Hedenmo i ”Agenda”

Alltid bästa: Henrik Schyffert

Sämsta: TV 4 – igen

Sämsta 2: Ingvar Oldsberg i ”Här är ditt liv”

Det räcker nu: Talangjakter som ”Idol”, ”Talang” och ”America´s got talent”

Bästa titel: ”Ebbe – the movie”

Charmiga bagatell: ”Robins”

Återkomst: ”Hjärnverket”

Uppföljare: Revyn som blev till i Ugglas ”Var fan är min revy”

Mest missförstådda: ”Roast på Berns”

Gäsp: ”Robinson” är tillbaka

Svacka: Filip & Fredrik

Icke-skräll: Derek Acorah i ”Hemsökta hus” avslöjas som bluff

Lögn: Att det inte går att tävla i musik, samtidigt som man visar Melodifestivalen, Dansbandskampen, Körslaget med mera.

Löfte: I´ll be back!

Till top