På skiva: Antennas (Nolltretton, januari)

På skiva / Permalink / 0

Antennas

"Feeling feline tonight"

Nons/ Novoton

 

Att kategorisera den svenska trion Antennas är inte det lättaste. Någonstans i grunden är det nog pop bandet spelar men den är så avig och skev och innehåller så många konstiga element att ordet pop känns lite märkligt att använda.

Man använder ganska klassiskt rocksättning men kryddar med en hel del elektronik och låter egentligen mer synth i sin uppbyggnad. Dessutom finns det en svärta och en dysterhet som för tankarna till depprock. Att tycka om den märkliga musikkombinationen kräver en hel del av lyssnaren, själv finns det en hel del av bandets experimentlusta, bakvända melodier och udda uttryck som jag gillar även om låtarna inte går rakt från punkt A till punkt B som jag oftast föredrar.

Men även om jag uppskattar delar av Antennas andra album så är det som helhet en skiva jag vet att jag ytterst sällan kommer att lyssna på igen. Den är helt enkelt för konstig.

 

2/5

Till top