Pa skiva: TFAS

På skiva / Permalink / 2

Singel

6/10

 

The fine arts showcase: Friday on my knees

Adrian Recordings

 

I små doser, i vissa stunder är Gustaf Kjellvanders band The Fine Arts Showcase mitt absoluta favoritband. Det ska erkännas att de där stunderna är ytterst få, det är faktiskt bara två tillfällen jag talar om, nämligen supersinglarna "Chemical Girl" och "Modern Love". I övrigt tycker jag låtmaterialet har varit högst ordinärt, men just de där två låtarna har drabbat mig hårdare än något annat.

Här hittar vi mer av Gustafs mollpop. Varken titelspåret eller "Heaven to me" når riktigt upp till samma höjder som de två exempel jag nyss nämnde men är ändå två trevliga bekantskaper. Deppgitarrer slingrar sig fram över mörka basgångar och Gustaf sjunger med sedvanligt dystopisk stämma i "Friday on my knees". "Heaven to me" har en mer akustisk touch, men också i mitt tycke en snyggare melodi. Album kommer i vår.

Till top