Tva singlar

På skiva / Permalink / 0

Singel

3/10

Far & Son: Panik

Hybris

Det enklaste är att helt enkelt att citera låten: "Jag får panik" när jag hör Far & Son. Jag kan tycka att det är intressant på sättet som man kombinerar hip hop-rap med ett elektroniskt dansgolvskomp, det är förmodligen nåt vi kommer att höra mer av framöver.

Men det blir inte automatiskt bättre av att man slår ihop två olika genres, särskilt inte när man har en så usel refräng.

Men just det knäppa "pani-i-i-i-i-i-k" i refrängen gör att det förmodligen blir en superhit. Inte minst inser jag när jag sedan hör remixarna att det här är nåt som kidsen kommer att dansa sig svettiga till. Panik var ordet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Singel

3/10

Loveman: Maybe you need to be offended

Hard Soul Experience

Jag har sett Stockholmsbandet Loveman några gånger live och tyckt att det har svängt friskt. På denna trespårs-cd har man försökt att trycka in all den energi och det röj som utmärker konserterna. Här finns snabba trummor, blås, gungande bas och ett vildsint driv. Musiken studsar och bökar, men där man live kan luras att ryckas med av energin är det svårare att falla för Loveman på skiva. När man sitter hemma i lugn och ro i soffan hör man nämligen bandets stora brist - dom har inga låtar som håller.

Till top