På skiva: The Scaramanga Six (Zero, juni)

På skiva / Permalink / 0

Album

6/10

 

The Scaramanga Six: Songs of Prey

Wrath Records

 

Leedsbandet beskriver sig själva som "ondskefull mangelpop" och det är en definition jag ställer upp på. Jag gillar bandets tuffa ljudbild med vassa elgitarrer, energistinn rock och en bra röst i Steven Morricone vid mikrofonstativet. Ett coolt bandnamn har man också, även om jag personligen inte har hört talas om bandet innan. Tydligen har man gjort sex skivor, men detta är bara den andra som släppts i Sverige.

Här rockas det på för fullt, men ändå med finess. Bäst gillar jag bandet när de drar ner på punkattacken och istället tar fram sina mer episka sidor, som i pampiga "Another coward". Där anar man en riktigt stor potential hos The Scaramanga Six, men tyvärr glimrar bandet till lite för sällan för att jag ska vara riktigt nöjd.

Till top