På skiva: Mitt Piano (Nolltretton, mars)

På skiva / Permalink / 0

Mitt piano

”Allt ljus på mig”

Ramneko/Universal

 

Bakom det rätt usla artistnamnet Mitt Piano döljer sig en tjej som heter Alexandra Ramnevall. Det här är hennes debutskiva och som producenter har hon raggat upp Andreas från Niccokick och Max Martin-polaren Johan Brorson. De gör ett utmärkt jobb och lyckas göra ganska ordinära låtar till något man gärna lyssnar på. Det handlar om charmig pop med svenska texter, särskilt mycket piano hör jag däremot inte. Istället är ljudbilden oväntat fyllig och skramlig, med en behaglig mix av indiekänsla, 60-talstamburiner och svensktopp. Med en annan artist kunde detta ha blivit riktigt bra. Jag tycker dock att Alexandras sång är rätt tafflig, både opersonlig och halvfalsk. Texterna är inte heller särskilt skapa utan intetsägande och tråkiga. Jag har ingen aning om vad hon vill säga, vad hon brinner för. Den dag hon börjar sjunga om något som berör kan det här bli bra

 

2/5

Till top