Vegemite sandwich - nej tack!

Tobi talar / Permalink / 3

Ända sedan man för första gången hörde Men At Work sjunga låten "Down Under" med texten:

"Buying bread from a man in Brussels
He was six foot four and full of muscles
I said, do you speak-a my language?
He just smiled and gave me a vegemite sandwich"

...har man ju alltid varit nyfiken på att prova en sån där Vegemite sandwich.
Jag tog hem lite Vegemite när jag var i Australien men har dragit mig för att provsmaka eftersom alla som har provat säger att det är så äckligt.
I dag tog jag dock mod till mig och...FY FAN! SÅ VIDRIGT!
Jag vet inte ens hur jag ska beskriva smaken, det är som en blandning av jäst, salt och kemiskt. Jag var tvungen att spotta ut skiten direkt.

En person beskrev smaken såhär: "Det smakar ungefär som jag föreställer mig att det skulle smaka att gå ner på en 90-årig tant med könsherpes och svampinfektion".

Jag kan bara hålla med.
#1 - - Mart:

Det är ju gott! salt och jästigt.

#2 - - Lasse Peking:

Är det samma som Marmite? smakar ju som jäst soja, rätt gott.

#3 - - Tobi:

Marmite är den engelska varianten. Och "jäst soja", ja du hör ju själv...

Till top