Årets julklapp har anlänt!

På skiva / Permalink / 0

Dagens fynd på hallmattan är Lustans Lakejers nya platta "Elixir". Det är visserligen över en månad innan den släpps officiellt men jag fick den idag, eftersom jag ska intervjua Johan Kinde i mellandagarna.

Glädjen blev dock kortvarig, för snart upptäckte jag att det hade blivit nåt vajsing och att jag hade råkat få en tom skiva. I väntan på en ny platta, eller att jag får låtarna via mejl kan vi i alla fall ta en titt på låttitlarna:

1. Skönhet kräver ingen tolkning
(Fantastisk titel! En av de bästa någonsin)
2. En enda kyss
(Den som kan sin Kinde-historia känner till denna låt. Bête Noire hade dessutom en låtskiss som vi döpte till detta, men det blev till slut en helt ny låt som numera heter "Les noveaux riches". Tur det kanske.)
3. Eld & vatten
(Duett med Jenny Silver)
4. Förbjuden frukt
(Hade på känn att ordet "förbjudet" skulle dyka upp på nåt sätt...)
5. Ung igen
(Passar in i skivans tillbakablickande tema)
6. Det verkade så viktigt då
(Singeln, som ni kan kolla in på Spotify)
7. Fascinerad
(Titeln ger lite "Cynisk"-känsla...)
8. Tills gryningen skiljer oss åt
(Måste vara en ballad va?)
9. Jag hade slutat drömma om att känna så här
(Framfördes i Nyhetsmorgon, finns på nätet)
10. Hon är allt jag ser
(Den andra låten från Nyhetsmorgon, finns på nätet)
11. Jag borde vetat bättre
(...än att skicka en tom CD.)
Till top