Dekadens under influens

kultur / Permalink / 1

Igår intervjuade jag Johan Kinde. Trots att vi snackade i över en timme har jag lika många frågor kvar.
Men det roligaste var inför intervjun när jag hittade en grej på nätet. Tydligen föreläste Kinde nyligen på en skola, och så här annonserades händelsen:

På temat ”I syndens dunkla extas: Dekadens under Influens” kommer Johan berätta om hur man dricker sig lagom salongs på gratis rödvin och stöter på 19-åriga praktikanter på PR-bjudningar i Stockholm. Efteråt hålls en öppen frågestund, men frågor om ”Lustans”-skivorna på engelska, ”A Place in the Sun” och ”Lustavision”, undanbedes.

Dessvärre verkar det som att Mullbergaskolan bara är fejk, en skämtblogg om en kristen friskola. Synd, den där föreläsningen hade jag faktiskt velat höra.
#1 - - Bill:

Jag hade gärna betalat för att höra den predikan.

Till top