Suck...

Tobi talar / Permalink / 1

Här har man åkt och flinat åt alla stackare som ligger med bilarna i diket, men högmod går tydligen före fall. För nu är det jag som slutar köra bil när det är snöigt ute. Åtminstone i Norrköping. Och åtminstone på spårvagnsräls.
Jag erkänner: igår körde jag fast och blockerade vägen för spårvagnarna uppe vid Borgen.

Just vid det stället var det tydligen väldigt vanligt att folk (som inte är från Norrköping) klantar sig, särskilt de som kör efter GPS (vilket inte jag gjorde). Men det är ju ingen tröst när man får betala bärgning och annat (besiktning av spår, utryckningskostnad och sånt till Veolia). "Oj oj oj...det här blir inte billigt", var det första Veolia-gubben sa, och det blir man ju inte gladare av.

Men jag kom loss och kunde köra vidare, men kom för sent till en föreläsning jag skulle på. Så jag tröstade mig med lite indisk mat på Indra (bilden). Indiskt är ju alltid kanongott och Indra är ett supermysigt ställe. Dock var jag tvungen att klaga hos servitörn på riset som var torrt.
Ingen höjdardag alltså, och som grädde på moset fick jag sedan syn på en känd popprofil som jag har en liten "beef" med. För att sluta fred hälsade jag på honom, men han ignorerade mig totalt, så "beefen" lär fortsätta...
#1 - - M:

aha, du stötte på Foppa aka John Daniel?

Till top