Basta dagen slutade i twilight zone

Resa / Permalink / 6

Oj oj oj, vilken dag det var igar. Hyrde bil och akte ut till nationalparkerna i Gold Coasts inland. Det var kanon. Kollade in Springrock, Natural Bridge och Mount Warning (bilden). Det var vattenfall, raviner, regnskog, kangurus, konstiga vaxter och djur, trad som var 2000 ar gamla, fantastiska utsikter och en omkringliggande landskap som var svinvackert.
Allt flot pa tills jag varit pa sista stallet och skulle ta mig till Byron Bay och leta hotell vid 6-hugget. Plotsligt var det bara kringelikrokvagar som var tio ganger langre i verkligheten an pa kartan och det fanns varken vagskyltar eller en kotte att fraga om vagen. Dessutom ledde alla vagar tillbaka till smastaderna Clunes och Dunoon. Strackan pa 2-3 mil tog over tre timmar! Det var rena javla twilight zone.
Kom sedan till Byron Bay sent pa kvallen och alla stallen var antingen fulla eller stangda. Restaurangerna var for ovrigt ocksa stangda.
For att latta upp stamningen fragade jag Tollan om vi skulle forlova oss, men tajmingen var nog inte den basta. Hon gav mig en lavett och kallade mig oromantisk...

Byron Bay heter numera Bajsron Bay. Idag fick jag nat virus i min kamera pa ett internetcafe' och allt ar svindyrt.
Ikvall ar planen att supa till och sedan hyra bodyboard imorrn for att se om det hjalper...
-----------------------------------------------------------------------
Ovrigt fran down under: Manga krogar har trubadurer och de kor fortfarande bara med en gura har, inga bakgrunder, mate. Eagle-Eye Cherrys "Save tonight" ar javligt popular(!).
Godaste olen ar Coopers, aven Carlton och Fat Yak ar okej, men det finns aven mycket vattnigt blask.
Arets lat, den som hors overallt, ar Jason Mraz "I'm yours".
Overraskande: maten i Australien ar JAKLIGT GOD! Hog kvalitet rakt av.
Inte lika overraskande, men lite: Australiensiska brudar ar jakligt frascha!
Och nar jag tanker pa det sa ar hela landet faktiskt javligt frascht.
#1 - - Anonym:

sluta o ljug nu kortet på tollan är taget på sköna gröna grebo

#2 - - Nina:

Nej men på min 40-årsfest! :)

#3 - - Tompa:

Ja taget av mig

#4 - - Tobi:

Hur ska ni ha det?

Och Nina, du kan val inte ha fyllt 40? Du ser ju ut att vara max 28.

#5 - - Tompa:

Ja det är taget på Ninas fest av mig

#6 - - Anonym:

fejk!!! har du inget annat att göra på resan

Till top