Byron Bay - Newcastle

Resa / Permalink / 0

Bye bye, Byron Bay(ovan). Nu har man fortsatt Pacific Highway soderut och kommer att komma till Newcastle om nan timme. Det har blivit en jakla massa stopp pa vagen, ex Lennox Head, Ballina, Yamba och Coffs Harbour (nedan) dar jag tog en natt.

Nagra saker: I Australien funkar det fortfarande att lifta. Man ser folk overallt langs vagarna.
Daremot ar det svarare att fa tag pa mat pa kvallarna. Var ar alla gatukok, korvgubbar, pizzastallen osv? Efter 21 far man svalta (eller hitta nat nattoppet McDonalds, oftast ute vid motorvagen).
-------------------------------------------------------------------------------
Kan aven avsloja att jag blivit nudist! Efter floppen i Byron Bay hittade jag en nudiststrand i Coffs Harbour och tog mitt premiarnudistdopp. Vilken frihetskansla! Sa GOOOOOOOOOOOOOOOTT! Vagra blandvitt arsle - bli nudist!

Efter Coffs gav jag mig ater ut en svang i djungeln och kollade in Waterfall way. Sag bland annat detta (ovan).

Utanfor Forster lag Green Cathedral, en utomhuskyrka vackert belagen bland traden precis vid en sjo.

Det finns manga fascinerande saker med Australien, tex att traden inte tappar bladen utan barken! En annan sak ar att de flesta landskapstyper finns representerade med bara nagra mils mellanrum. Regnskog ligger granne med strander, trask och slatter, och idag i Anna Bay var jag och kollade in ett omrade fullt med milslanga sanddyner.
Nu blir det Newcastle och vindistrikten i Hunter Valley.
Till top