...så ta pipan ur käften din hund!

Resa / Permalink / 0
"Jag var så ung - Herregud bara sexton
och du kom från Burma hitåt
Och du sa, att du skulle ta hand om mig
Och vi skulle följas åt
Jag fråga om din ställning och du svara så sant jag står här
Att du hade 'ett jobb på järnvägen' och 'sjön kom du inte ens när'

Du sa så mycket Johnny
Lögn alltihopa Johnny
Du har bedragit mig Johnny Ifrån den första stund

Oh, vad jag hatar dig Johnny
Där du står och flinar Johnny
Så ta pipan ur käften din hund

Surabaya-Johnny varför är du så rå
Surabaya-Johnny varför älskar jag dig så
Surabaya-Johnny Varför är jag inte glad
Du har inget hjärta, Johnny"

Jag har ju tidigare tjatat om Surabaya efter Pughs och Imperiets fantastiska lat "Surabaya-Johnny". Nu kom vi antligen dit med tag fran Yogyakarta och lyckan var total - i ungefar 5 minuter. Sen markte vi att 3-miljonersstaden inte hade det minsta att erbjuda overhuvudtaget. Storsta sevardheten var bron pa bilden ovan. Det fanns ingen Bintang och knappt nagra restauranger overhuvudtaget. Vart ater Indoneserna sjalva? Och vad gor dom om dagarna? Var partykvall blev att ata pa Pizza Hut i ett varuhus och sen ga hem och lagga sig vid nio.
Det finns visserligen ett Red light district som heter Gang Dolly, men var det lag vet i fan.
Det blev bara en natt i Surabaya och det kan ha varit min storsta reseflopp nansin under alla dessa ar.
Till top