Pinsamt Johan Sievers

Tobi talar / Permalink / 3

För några veckor sedan skrev Correns Johan Sievers en fruktansvärt okunnig och usel krönika där han menade att Linköpingsbor och Norrköpingsbor blänger på varandra och har samarbetssvårigheter. Han gav inga exempel på dessa samarbetssvårigheter eller vad han skulle vilja se för konkreta samarbeten, däremot menade han att i Mälardalen, där var det minsann skillnad. Vad de gjorde som var så bra där gav han heller inga exempel på.

Jag skickade ett mejl till honom och gav en massa exempel på lyckade samarbeten mellan Norrköping och Linköping:
*Universitetet
*Gemensamt marknadsbolag för städerna
*Samgåendet mellan ÖC och NT
*Elitklubbarna (samarbete mellan LHC, Dolphins, IFK och LFC)
*Nolltretton/Nollelva
*Rockkarusellen
*Östsam
med mera, med mera...

Han svarade att han vägrade diskutera med mig eftersom jag inte höll med honom...

Och i gårdagens Corren hade han plötsligt gjort en tvärvändning. Han skrev ett stort reportage om de båda kommunernas gemensamma översiktsplan där han hyllade samarbetet. Rubriken var, som ni ser: Lkpg ♥ Nkpg = sant.

Vad säger man? Större fjant än Johan Sievers får man leta efter!
#1 - - Niklas:

Där får jag nog lov att hålla med dig. Kanske inte att han är en fjant, men att det är dåligt att han inte vill diskutera med dig.



Men rivaliteten mellen städerna, den finns nog mest i mediavärlden. eller ska vi säga inom Correnvärlden....

#2 - - Johan Sievers:

Nej, Tobias, nu är du inte riktigt ärlig. Ditt mejl till mig hade en så otrevlig ton att jag svarade så här:

” Lättja, nonchalans och en enorm okunskap” det var hårda ord om mig som skribent. Det hade varit roligt att diskutera med dig eftersom du är en av de få som tycker att städernas samarbete fungerar bra. Men jag har som princip att bara ha dialog med människor som uttrycker sig sansat och har respekt för andras åsikter."

Vad har hänt, Tobias? Vi hade ju en god relation förr i världen. Varför så oresonligt arg? Ring mig så får vi reda ut det här.

/Johan



#3 - - Axel:

Fuck the haters johan

Till top