Begär har förgiftat mitt blod

Tobi talar / Permalink / 9

Igår var jag och lämnade blod, och som vanligt är det stora problemet hur man ska kunna smita undan de där järntabletterna man får. Förr kunde jag komma undan genom att säga att jag hade kvar hemma, men sen blev dom hårdare och tvingade på mig ändå. Så nästa knep blev att "råka" glömma kvar tabletterna vid britsen när man gick. Men nu går inte det heller längre, igår kom dom nämligen på mig. Så igår fick jag "råka glömma" tabletterna under Corren i väntrummet innan jag gick.
Är väl bara en tidsfråga tills även den planen spricker...
#1 - - Handlarn:

SNYGGT!

...att du lämnar blod. Det hedrar dej. +1 !

#2 - - Nina:

Man får järntabletterna av en anledgning!

#3 - - Anna Wiström:

haha..Annars har vi ett gäng kartor här hemma. Oskar lämnar blod och han tar tabletterna endast 3-4 dagar efter lämning. Men han har väldigt bra blodvärden...så han tycker det kvittar.Han har även erkänt på blodbussen, men de sa att han hade bättre blodvärden en de flesta så han behövde inte oroa ;) sig Kanske du också har bra värden....?! Tror annars man känner att man behöver dom!

#4 - - Frazze2:

Hmm.

När jag lämnar här i GBG så får man inga järntabletter.. ?

När jag frågade varför så sa dom att "det har vi slutat med" ?

Dock om någon har låga blodvärden vid en lämning så ska man tydligen få...



Det kan du tipsa blodcentralen i LKPG om.. hehe

#5 - - Anonym:

bra tobi, gör samma, vilken e din anledning? ha koll på din hälsa eller bara för att göra gott? eller att få en säker inkomst? ...skattefri dessutom!

#6 - - pr:

ovanstående av PR, glömde signera.....

#7 - - zelle:

Ä dom där järntabletterna ovanligt stora och smakar vidrigt eller ska dom upp i A:et? Det framgår inte varför du inte vill ta dom!

#8 - - Handlarn:

Vaddå Z, om de skulle upp där bak skulle han väl inte tveka?

"Ja syster, men om syster kanske vill vara kvar i rummet o hålla hand, så skulle det kännas lite bättre?"

#9 - - Mr Shield:

z: Många får stora magproblem av att äta dem.



Jag förstår dock inte vad inlägget går ut på?



Jag lämnar själv blod och äter inga järntabletter efteråt. Hur svårt är det bara att låta bli och äta dem?

Till top