Jöback-intervju

kultur / Permalink / 0

Gjorde en intervju med Peter Jöback nyligen som gick i Nollelva/Nolltretton. Tyvärr var vi tvungna att kapa lite i texten. Här är frågorna som inte kom med:

Vilken är din största framgång?

– Privat är det att jag tog mod till mig och gifte mig. Jobbmässigt är det skivan ”Människor som du och jag”.

 

Vilket är ditt största fiasko?

– När jag var med i Melodifestivalen 1990 med en låt som hette ”En sensation”.

 

Vad har du för last?

– Jag har många laster. Jag älskar glass, men det är ingen farlig last.

 

Vad irriterar dig?

– Trångsynta människor.

 

Vem är din förebild?

– Jag har alltid haft Steve McQueen som stilikon.

 

Vilket är det konstigaste ställe du vaknat upp på?

– Jag vill inte avslöja det, ha ha. I någon park kanske…

 

Vad är det närmaste du varit att dö?

– Jag var nära att drunkna när jag var sju år och bodde i Täby.

 

Vilket är det konstigaste rykte du hört om dig själv?

– Det var nåt rykte om att jag skulle ha spenderat en natt på Grand Hotel med Ricky Martin, vilket inte var sant.

 

Vad är du stoltast över/skäms mest över på din kropp?

– Jag gillar mina ögon, dom har jag användning för i jobbet. Jag skulle kunna vara lite muskulösare, men annars är jag rätt nöjd.

Till top