Postkodshelvetet

Tobi talar / Permalink / 2

Hur gör man för att slippa alla dessa utskick från Postkodslotteriet? Det går fan inte.
Jag bränner brevet, skickar dom i retur, tejpar för brevinkastet. Just det där med att skicka tillbaka breven verkar vara flera som gör, för nu har man skrivit ut "Ej retur" på kuverten som ni ser.
Skälet, som ni också ser, är att det är "klimatekonomiskt". Men då, Rickard Sjöberg, undrar jag: hur klimatekonomiskt är det att skicka ut 100 000-tals brev till en massa människor som inte vill ha dom?
#1 - - Mr Shield:

Jag instämmer, blir helt skogstokig på de där idioterna och har skickat tillbaka det brev jag får varenda torsdag i snart tre år.



Hur som haver har de äntligen infört möjligheten att spärra sin adress mot deras reklamutskick.



Bara att ringa 0771-225522 och be dem dra åt helvete.



Dock tar det minst fyra månader innan de slutar skicka eftersom det enligt dem trycks upp och skickas iväg till Posten fyra månader i förväg.



Detta är givetvis bara BS och en chans för dem att kunna skicka skiten i ytteligare några månader.



Såg för övrigt att Richard Sjöberg är en av Sveriges mest hatade personer i en ovetenskaplig undersökning på en av Sveriges mindre politiskt korrekta onlineskrifter.



Hmmm, undra vad det kan bero på? :-)

#2 - - Frazze2:

Tips.

Nix adresserat funkar fint. Jag slipper numera smilbögen Sjöberg i brevlådan... =)



http://www.swedma.se/site.aspx?id=30

Till top