Vol - au - vent-festen hotad!

På gång / Permalink / 8

Men va f...  
Efter att ha åkt land och rike kring och till slut äntligen hittat ett ställe som säljer den fantastiska maträtten Vol-au-vent trodde jag att allting var lungt. Men icke sa Nicke.
Igår när jag var på ICA Maxi och skulle köpa på mig lite Vol-au-vent till en kommande Vol-au-vent-fest så var dom slut! Ni ser det tomma utrymmet till vänster, det är där Vol-au-venten skulle ha legat.
Vad fan gör jag nu? Jag har visserligen en Vol-au-vent hemma men behöver åtminstone en till. Nu har jag en vecka på mig att lösa det här, hur fan det nu ska gå till...

Någon som vet något ställe där dom säljer Vol-au-vent?
Figge, har du Runeklints som leverantör?

HJÄLP MIG!
#1 - - Anonym:

pensionärs träff?

#2 - - Jimmie:

Språk test?

#3 - - Manut:

Varför inte göra själv istället? Jävla halvfabrikat är väl inte godare?

#4 - - Handlarn:

Ringa runt övriga Maxi butiker o se vem mer som har?

Nä, vi kan tyvärr inte köpa in de där.



Så jädra lätt att göra själv är det nog inte. ;o)



Alternativt ring leverantören (du har säkert nån kvar på dej innan de stänger för helgen) o fråga vilka mer i närområdet som säljer dem...

#5 - - Manut:

Smördeg!Lätt som vinden ;)

#6 - - Tobi:

Ok, fixar du till två Vol-au-vent och tar med så är du och Torn bjudna!

#7 - - Handlarn:

Nån viskade i mitt öra att det kan hända att Coop har dessa också.

De "har haft" åtminstone. Så... ring lägerhyddan o checka?

#8 - - Tobi:

Coop har inte. Enda större ställe i stan som har (eller rättare sagt - har haft) är ICA Maxi.

Till top