Ännu en dag i härliga Norrköping

kultur / Permalink / 2

Igår var jag i Norrköping igen och det märkliga är att jag bara blir mer och mer förtjust i staden ju mera jag är där. De avslappnade människorna, miljöerna, byggnaderna, det levande kulturlivet...
Där finns caféer man vill gå till som Café Strykjärnet (bilden), Broadway, Mimmis, Bagarstugan 1 + 2, Plaza, Jolla, Täppan, Fräcka Fröken...och inte bara en massa likartade Waynes och Steves och vad de heter.
Likadant är det med krogar: Munken, Asken, Indra, La Uva, Pappa Grappa, Oliver Twist, Durkslaget...
Faktum är att jag aldrig går ut i Linköping längre, jag går bara ut i Norrköping och på Dentusgrottan i Grebo. Och det verkar mer sannolikt för varje dag att jag till slut bosätter mig på någon av de två orterna.

Bara en sån sak som att man i fönstret till nya radiohuset kan titta på Julle (eller om det är Jalle?) och Hjulius. I Norrköping är det dessutom roligt att gå på museum. Häromveckan var jag på Konstmuseet, idag på Visualiseringscenter och Arbetets Museum. Hela innerstan kan ju förresten nästan sägas vara ett museum. Dessutom heter alla tjejer Lina och är jättetrevliga.

Gårdagen avslutades med Musikkryss på Munken, med sedvanlig Wallenbergare. Team Benny Nilsson saknade återigen Uno men fick en inhoppare i form av Anders Thorén som plötsligt dök upp. Nu hjälpte inte det utan vi gjorde vår sämsta insats hittills. Å andra sidan träffade vi bland annat Nöjespartner-Johan, Sensus-Mackan, Singer/songwriter-Johan, Janson, Jögga-bruttorna och några till. På bilden ser man trevliga bågskytten Mix Haxholm (Miss Thailand 2003 samt stort svenskt bågskyttehopp till OS 2012) ihop med maken med Allsvenskans fulaste frisyr (Petru Racu).
I helgen blir det Norrköping igen!
#1 - - Mr Shield:

Bosätta dig i Norrköping?



Tillsammans med Södertälje är det sista platsen på jorden jag skulle överväga. Du har tydligt blivit förhäxad av Pekingfolket på något sätt.



Minst sagt oroande och nästan lite otäckt.

#2 - - Nina:

Bättre han följer ditt exempel Mr Shield, ett föredöme! =)

Till top