Rollo = Rolle?

Tobi talar / Permalink / 3

Igår svängde jag förbi Vårdsberg och snylta till mig lite fika. Där bjöd dom även på gräddkolan Rollo, och jag vet inte om jag har berättat det tidigare med enligt Phalén är det faktiskt han som har namngett den.
Det var nämligen så att när kolan skulle lanseras så utlystes en tävling där man fick skicka in namnförslag. Phalén som var väldigt fascinerad av Grebos kultfigur Roland "Rolle" Mattsson skickade således in namnet "Rolle" som förslag. Någon månad senare dök kolan upp på affärshyllorna men under namnet "Rollo". De jäklarna hade alltså tagit hans förslag men ändrat en bokstav för att slippa betala ut vinsten!
#1 - - Nusse:

Det var trevligt att du tittade förbi en stud :)

Fin bil du har skaffat btw! :)

#2 - - Tobi:

...som hundkräken pissade på...den som var nytvättad och allt...

#3 - - Toomas:

Du skulle köpt min bil, den skulle ingen hund gå i närheten av...

Till top