Torsdagskväll i Norrköping

Fest & sånt / Permalink / 2


Det är ju märkligt att alla besök i Norrköping kan bli så fantastiska. Igår var jag först där och gjorde lite jobb och sen skulle jag gå på Munken på kvällen. Men det var packat där redan vid 19 så jag gick till nyöppnade Tegelvalvet (eller Norrköping Mat & Dryck som det heter nuförtiden, bilden ovan) och provade deras gulasch. Första gången jag var där "på riktigt" och visst är det en schysst lokal. Trevliga chefen Johan Doverhjelm kom också fram och sa hej.

Grejen med att jag skulle till Munken var att Moneybrother lirade, men kön ringlade lång så jag gick in på La Uva snett emot och tog en bärs och snackade lite med härliga bossen Fernando. Det finns ju många bra restauranger i Norrköping och La Uva är en av dem, måste nog dit snart på en riktig tapas-kväll.

Till slut lyckades jag ändå ta mig in på Munken och se lite av Moneybrother. Det var packat som ni ser (mitt bland allt folk sitter det även en massa matgäster). Jürgen, Uno, Maria, Mackan och lite annat folk var där, sen ringde även Bobby Ho och kvällen var fulländad!

#1 - - Fernando:

tack vi ses snart

#2 - - Fernando:

tack vi ses snart

Till top