Plettenberg

Resa / Permalink / 0

Kom till Plettenberg Bay idag efter min forsta riktiga festarkvall. Jag har ju druckit vin i mangder, men igar traffade jag tva danskor, en svensk och en norrman sa vi partajade lite. Vi mottes pa en Mosambique-restaurang och har ni inte atit mat fran Mosambique sa gor det, det var svingott.
Nagot som daremot rusar uppfor Ute-listan ar alla j-a "parkeringsvakter" som ska ha dricks. Ni ser sjalva pa bilden ovan, det ar dom i oranga klader.

Idag kande jag forresten pa havet for forsta gangen. Sydafrika har massa fina strander men har i sodra delen ar vattnet for kallt att bada i. Men uppe i Durban ar det nog battre. Fast egentligen skulle jag nog ha skippat Durban, har jag kommit pa, och bara hallt mig kring Kapstaden, Garden Route och Winelands.
Maste ocksa namna en cool grej, och det ar att dom blandar spraket hejvilt nar dom pratar. Ofta mixar de till och med spraken inom samma mening.

Och sa snalas det inte med sangkuddar pa hotellen. Sa har sag det ut i Plett och det ser likadant ut overallt.
Vet inte om det har framgatt, men Sydafrika ar ju faktiskt bara forsta halvan av min resa. Efter Durban ska jag ju vidare till Sydostasien. Och den resan har jag knappt ens borjat fundera pa an. Men mer om det senare...
Till top