Mat i Montreal

Resa / Permalink / 1

Det är lite dåligt med restauranger runt mitt hotell men igår gick jag till en kineskrog runt hörnet (bor ju i Chinatown men har inte varit sugen på kinamat). När jag kom in pekade servitören slött mot matsalen och grymtade "öh". Borden hade inga dukar utan var klädda i vita sopsäckar i plast. Med menyn fick man även ett block och penna där man själv fick skriva upp sin beställning. Eftersom jag var lite osäker på maten garderade jag med en vårrulle som förrätt. Den låg på en bädd av råkost som garanterat legat på ett antal tallrikar tidigare, något torrare var längesen jag såg. Maten var sedan fantasilös men ok. När jag sen skulle betala gick inte det för hela personalstyrkan satt själva och åt och fick inte störas. När jag gick var det ingen som sa hejdå, eller ens tittade på mig.
Dock uppvägs allt detta av vad som stod på lappen i lyckokakan. Det kan vara värt ett uselt restaurangbesök om man får ett helt liv i lycka!
#1 - - Madde:

Vilket ställe, haha! Jag skulle nog ha vänt direkt i dörren.... men tur att du inte gjorde det då för då hade du ju inte vetat att du skulle få lycka i livet! Haha...

Till top