Dockhus och vingårdar

Resa / Permalink / 0

Niagara-on-the-lake var en riktig höjdare, och lyckligtvis slapp jag även spöken på rummet.
Bäst hittills med Kanada är att bara åka runt och kolla in alla fantastiska hus, och särskilt i NOTL vimlade det av dem.

Något det också vimlar av är ekorrar, man ser dem precis överallt. Igår natt såg jag även en skunk på huvudgatan i NOTL.

Egentligen hade jag tänkt att stanna en dag till i NOTL, men dels var mitt rum redan bokat av några andra och dels så regnade det, så jag drog mig uppåt landet med sikte på det andra vindistriktet - Prince Edward County. Passerade åter Toronto där solen sken som vanligt, och hamnade i Picton, "huvudstad" i PEC. Dock märks det att säsongen är över här uppe, det är riktigt dött, så jag stannar bara en natt och drar till Kingston imorrn.
Här ser man min hyrbil och utsikten från mitt rum i Picton, jag bor nere vid hamnen.
Till top