Toronto dag 2

Resa / Permalink / 0

Fortfarande småsjuk men bättre än igår började jag dagen med ett besök på Hockey hall of fame. Det är förresten varmt här i Toronto: +23 och soligt.

Sen blev det en tur upp i CN Tower (se klipp nedan).

Strax intill ligger Steam Whistler Brewing, ett gammalt lokstall som är ölbryggeri. Jag gick dit och fick mig ett smakprov, och ta mig tusan om inte förkylningen blev bättre!

Sen hängde jag lite i kvarteren kring S:t Lawrence Market innan jag kollade in Distillery District (ovan), ett gammalt bryggeriområde som renoverats och blivit ett mysigt kvarter med butiker, restauranger osv.

En annan grej med Toronto är att halva stan ligger under mark. I hela centrala stan finns det massa underjordiska gångar med butiker och annat. Imorrn ska jag kolla in norra och västra delarna, sen är det dags att dra vidare.
Till top