Ständigt detta Norrköping

Tobi talar / Permalink / 2

Igår var jag i Norrköping igen och det är lika trevligt varje gång. Industrilandskapet (ovan) är ju alltid lika vackert. Där började jag dagen med att kolla in den nya Mumin-utställningen (nedan) på Arbetets Museum.

Eftersom utställningen fokuserar på Tove Janssons politiska illustrationer hamnade den i EWK-museet.

Av någon anledning har jag inte besökt EWK-museet förrän nu, vilket är jättekonstigt eftersom jag:
1. Varit på Arbetets Museum en massa gånger
2. Tycker att EWK var genial
3. Har skrivit om EWK-museet ett flertal gånger

Norrköping är ju en stad som ständigt överraskar. Varje gång man tror sig börja få grepp om staden upptäcker man något nytt. Igår hamnade jag på Café Väster (som jag gått förbi en massa gånger utan att ta någon större notis om). Det är ytterligare ett retrocafé som går i 50-talsstil. Svinmysigt och med en jättetrevlig och cool ägarinna med riktigt härlig Norping-dialekt.

Det har även öppnat tre nya matställen nere på stan, bland annat en thairestaurang som hade riktigt schysst inredning.

Var även förbi mysiga Enoteket och fick en vinlektion av den trevliga sommerliern. Det var förresten inte det enda jag fick under dagen, utan det haglade saker över mig. Förutom tre fika blev det även räkmackor, lunch, två presentkort i en klädaffär (fast det var gage för en spelning) samt två biobiljetter.
Bara i Norrköping barn, bara i Norrköping...
#1 - - PR:

undrar bara varför du bor kvar i LKPG?

#2 - - Tobi:

Måste ju ha nära till din balkong i sommar!

Till top